Forum www.bmwwyszkow.fora.pl Strona Główna www.bmwwyszkow.fora.pl
Klub BMW Wyszków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolory spalin w naszych BMW :)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bmwwyszkow.fora.pl Strona Główna -> Techniczne / Mechanika i Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomZi_88
Pasożyt



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:36, 30 Wrz 2013    Temat postu: Kolory spalin w naszych BMW :)

Biały dym
Najczęstszą przyczyną wydostawania się z rury wydechowej białego dymu jest awaria jednego z elementów (np. uszczelek) lub pęknięcie całej głowicy cylindrów. W takim przypadku pierwszymi objawami jest szybkie ubywanie płynu w układzie chłodzenia, który spod głowicy przedostaje się do komory spalania i pod wpływem swojej wysokiej gęstości jest widoczny gołym okiem właśnie w postaci białego koloru dymu. W przypadku takich objaw eksperci radzą bezzwłoczne udanie się do mechanika. Szybsza decyzja o naprawie spowoduje wymianę niewielu części i okaże się relatywnie tańsza niż wymiana całego systemu pomp. Biały dym pojawia się przeważnie podczas rozruchu i nagłego dodawania gazu.

Niebieski dym
Jeśli szybko nie zareagujemy równie poważnych szkód możemy obawiać się w momencie kiedy auto zaczyna dymić na błękitno-niebieski kolor. Najczęstszą przyczyną pojawienia się takiego koloru w rurze wydechowej jest spalany w niskiej temperaturze, z małą ilością tlenu olej silnikowy. Częstym objawem pobocznym mogą też być niepokojące odgłosy w kolektorze wylotowym. Następstwem defektu jest awaria silnika. Odpowiedzialnymi za taki efekt w zależności od tego w jakich warunkach pojawia się nam jasnoniebieski dym są uszczelniacze zaworowe (przy spadku z wysokich obrotów), pierścienie tłokowe lub gładź cylindra (przy zwiększaniu obrotów na biegu jałowym). W silnikach wysokoprężnych awaria może leżeć także po stronie pompy olejowej lub też źle ustawionego kąta wtrysku. Niebieski dym może również oznaczać problemy z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia w turbinie.

Czarny dym
W przypadku silników wysokoprężnych diagnozę o poważnej awarii podzespołów mechanicznych może dostarczyć dym w kolorze czarnym. Najczęściej defektom w tym przypadku ulegają: układ wtryskowy (końcówki wtryskiwaczy i pompa wtryskowa), układ odpowiedzialny za proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej lub układ oczyszczania spalin bazujący na patencie EGR, a więc recyrkulacji spalin. Skutkuje to nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. W szczególności na te problemy narażone są stare, mocno wysłużone jednostki samozapłonowe.

Często problem tkwi w nieodpowiednim działaniu układu doprowadzania paliwa. Część paliwa zostaje wówczas spalana na darmo. Warto na początek sprawdzić też filtr oleju i filtr powietrza. Problem z dostarczaniem odpowiedniej dawki powietrza może jednak leżeć gdzie indziej, w złym sterowaniu zaworów lub uszkodzonej turbosprężarce.

Czarny dym dostrzegalny jest także w nowoczesnych silnikach Diesla opartych na układzie common-rail lub pompowtryskiwaczach. Zaznaczyć trzeba jednak, że krótkookresowe i niewielkie dymienie na czarno to normalne zjawisko w nowych silnikach wysokoprężnych. Wynika to przede wszystkim z samej konstrukcji takiego silnika i pojawia się zazwyczaj w momencie dużego obciążenia i przy wkręcaniu jednostki na wyższe partie obrotów. Każdy silnik Diesla ma przewidzianą odpowiednią granicę dymienia - zgodną z wszelkimi normami. Im bliżej tej granicy tym silnik bardziej "kopci", ale charakteryzuje się też większą mocą i momentem obrotowym. Stąd też podczas ostrego przyspieszania można zauważyć wydobywający się na chwilę z rury wydechowej właśnie taką barwę dymu. Granica dymienia jest z reguły inna w silnikach różnych producentów, stąd też np. niemiecki jednostki Diesla "kopcą" bardziej intensywnie niż ich francuskie odpowiedniki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniooo89




Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:54, 01 Paź 2013    Temat postu:

u mnie nie ma dymu haha
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakal93




Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:04, 01 Paź 2013    Temat postu:

U mnie jest ale z opon Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bmwwyszkow.fora.pl Strona Główna -> Techniczne / Mechanika i Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin